Job Location: 
New Brunswick

Chief Financial Officer

WorkSafeNB is a Crown corporation committed to promoting healthy and safe workplaces for New Brunswick’s workers and employers. While the priority is preventing workplace injuries and occupational disease, WorkSafeNB provides comprehensive rehabilitation and return to work services in addition to fair compensation benefits when injuries do occur. We are seeking a Chief Financial Officer (CFO) to provide the guidance, leadership, and sound financial advice necessary to maintain WorkSafeNB’s culture of client focused service, adaptability, collaboration and accountability.

Reporting the President & Chief Executive Officer and as a member of the Executive Leadership Team, the CFO contributes to the overall strategic direction of WorkSafeNB by leading change and providing strategic financial advice and support to the Board of Directors, the CEO, and the Executive Leadership Team to inform decisions about how the organization will sustainably create value and nurture innovation for its stakeholders.

WorkSafe NB is going through an exciting period of transformation, as part of this change the CFO will lead the establishment of a financial shared services operation. The CFO provides executive leadership and fosters the learning and development of the departments of the Controller, Treasury, Purchasing, Fiscal and Economic Planning, Assessment Services, and Facilities Management to ensure that all WorkSafeNB financial reporting, financial transactions, actuarial management, financial analysis, accounting, cash flow, investment strategy, procurement and facilities management services drive the organization to achieve its strategic objectives and are delivered in accordance with expectations and established standards for service, innovation, quality, and legislative/regulatory compliance.

The ideal candidate has a professional accounting designation and a post-secondary degree, combined with senior financial leadership experience, preferably within a large and/or complex organization.  You have a strong analytic skills and in-depth understanding of current GAAP principals, along with understanding of best practices in the fields of insurance (disability insurance preferred), actuarial science, procurement, accounting, financial shared services, investment management of funds, facilities management. You have demonstrated executive leadership skills, emotional intelligence, self-awareness and can foster a culture of communication amongst the organization. As the CFO, you will thrive on overcoming challenges and driving for desired outcomes. You can provide a vision and alignment of services and maintain a strong commitment to WorkSafe NB’s values and mission. A strong understanding of the regulatory and legislative environment of a crown corporation and fluency in both official languages are assets.

To learn more about this opportunity, please contact Kevin Stoddart or Erica Armstrong at (902) 421-2009 or please apply online by clicking “Apply Now” on the button below.

 

Principal-e agent-e financier-ère

 Travail sécuritaire NB est une société de la Couronne qui est engagée à promouvoir des lieux de travail sains et sécuritaires pour les travailleurs et les employeurs néo‑brunswickois. Bien que sa priorité soit la prévention des blessures subies au travail et des maladies professionnelles, il offre des services de réadaptation et de retour au travail complets, ainsi que des prestations d’indemnisation justes lorsque des blessures surviennent. Nous cherchons un-e principal-e agent-e financier‑ère pour offrir l’encadrement, le leadership et les bons conseils financiers nécessaires pour maintenir sa culture de service axé sur les clients, de facilité d’adaptation, de collaboration et de reddition de comptes.

Relevant du président et chef de la direction, la personne choisie fera partie de l’équipe de la haute direction. Elle contribuera à l’orientation stratégique générale de l’organisme en menant le changement, et en donnant des conseils financiers stratégiques et son appui au conseil d’administration, au président et chef de la direction et à l’équipe de la haute direction pour éclairer les décisions portant sur les façons dont l’organisme créera de la valeur et favorisera l’innovation pour ses intervenants, et ce, de façon durable.

Travail sécuritaire NB est en pleine transformation. Pendant cette période des plus intéressantes, le (la) principal-e agent-e financier-ère dirigera l’établissement d’un système de services financiers partagés. Il (Elle) offrira un leadership supérieur, et favorisera l’apprentissage et le perfectionnement des secteurs du contrôleur; de la trésorerie; des achats; de la planification financière et économique; des cotisations; et de la gestion des installations pour assurer que la totalité de l’information financière présentée; des transactions financières; de la gestion actuarielle; des analyses financières; de la comptabilité; des rentrées et des sorties de fonds; des stratégies de placement; de l’approvisionnement; et des services de gestion des installations aident l’organisme à atteindre ses objectifs stratégiques, et sont conformes aux attentes et aux normes établies quant aux services, à l’innovation, à la qualité et à la conformité réglementaire / législative.

La personne idéale aura un titre professionnel comptable et un diplôme d’études postsecondaires, ainsi que de l’expérience en leadership financier supérieur, de préférence au sein d’un grand organisme ou d’un organisme complexe. Elle aura d’excellentes aptitudes d’analyse et des connaissances approfondies des principes comptables généralement reconnus au Canada, ainsi qu’une compréhension des meilleures pratiques dans les domaines de l’assurance (de préférence l’assurance-invalidité), des sciences actuarielles, de l’approvisionnement, de la comptabilité, de services financiers partagés, de la gestion de placements et de la gestion des installations. Elle aura fait preuve de compétences en leadership supérieur, d’intelligence émotionnelle et de conscience de soi. De plus, elle pourra favoriser une culture de communication dans l’ensemble de l’organisme. Elle sera à son meilleur lorsqu’elle relève des défis et travaille vers l’atteinte des résultats voulus. Elle peut offrir une vision et une harmonisation des services tout en maintenant un engagement ferme envers les valeurs et la mission de Travail sécuritaire NB. Une bonne compréhension du cadre réglementaire et législatif d’une société de la Couronne et la maîtrise des deux langues officielles constituent un atout.

Pour en apprendre plus sur ce poste, veuillez communiquer avec Kevin Stoddart ou Erica Armstrong 902 421-2009, ou soumettre votre CV en ligne en cliquant sur "Apply Now " sur le bouton ci-dessous.

 

KBRS is Atlantic Canada’s leading human capital consulting firm with over 40 years of experience in recruitment, career transition and human resource consulting.

Apply Now»