Job Location: 
New Brunswick

Vice-President, Stakeholder Relations & Communications


Atlantic Lottery is in the business of providing regulated, safe and responsible gambling to Atlantic Canadians. But the organization is so much more than this. Atlantic Lottery delivers 100% of its profit to its provincial shareholders and, since 1976, has returned more than $8.5 billion in profit back to our communities. Over time, though the games and the players have changed, Atlantic Lottery remains grounded in transparency, operational integrity and responsibility—and to making a difference across Atlantic Canada. 


A unique senior stakeholder relations and communications opportunity currently exists at Atlantic Lottery. While leading a dedicated team of professional communicators and stakeholder relations specialists, the Vice President reports directly to the President and CEO and acts as a member of, and invaluable advisor to the senior management team. This is a role for an outstanding communications and stakeholder relations professional who is proficient in strategic stakeholder engagement, public affairs programs, government relations, issues management, internal communications and media relations and for someone who has led strategic initiatives focusing on industry, government and consumer awareness. S/he will be comfortable working within government and with varied stakeholder groups to foster positive working relationships at every level. A consummate professional, the incumbent is adept in managing significant and sensitive issues under tight timeframes.


The ideal candidate is both a seasoned stakeholder relations professional and a well-rounded leader with proven experience in public affairs, government relations and issues management. The incumbent possesses at least 10 years of senior level experience, ideally in a complex or multi-stakeholder environment. Bilingualism is an asset.


To explore this opportunity further, please call Jeff Forbes or Kristin Hewlett at (902) 424-1103 or please apply online by clicking “Apply Now” on the button below.




Vice- président ou vice-présidente, Relations avec les intervenants et Communications


Loto atlantique est une entreprise qui fournit des jeux de loterie réglementés, sécuritaires et responsables aux Canadiens de l’Atlantique. Mais l’organisation est tellement plus que cela. Loto atlantique remet 100 % de ses revenus à ses intervenants provinciaux, et, depuis 1976, a réinvestit plus de 8,5 milliards de dollars dans nos collectivités. Au fil du temps, bien que les jeux et les joueurs ont changé, Loterie atlantique reste ancrée dans la transparence, l’intégrité opérationnelle et la responsabilité – et à faire une différence partout au Canada atlantique.


Une perspective d’emploi unique comme cadre en relations avec les intervenants existe présentement chez Loterie atlantique. À la tête d’une équipe de communicateurs professionnels dévoués, le vice-président ou la vice-présidente se rapporte au président-directeur général et agit à titre de membre de et de conseiller indispensable à l’équipe de la haute direction. Il s’agit d’un rôle pour un professionnel en communications exceptionnel qui maîtrise l’engagement stratégique des intervenants, les affaires publiques, les relations gouvernementales, la gestion des questions d’intérêt et les relations avec les médias et pour quelqu’un qui a dirigé des initiatives stratégiques axées sur la sensibilisation de l’industrie, du gouvernement ou des consommateurs.  Il / elle est à l’aise de travailler au sein du gouvernement et avec divers groupes d’intervenants afin d’établir des relations de travail positives à tous les paliers. Un professionnel accompli, le titulaire du poste détient une grande expérience à gérer des questions importantes et délicates dans des délais serrés.


La personne idéale est à la fois une professionnelle chevronnée en relations avec les intervenants et un chef de grande expérience en affaires publiques, en relations gouvernementales et en gestion des questions d’intérêt. La personne retenue détiendra au moins 10 ans d’expérience comme cadre supérieur, idéalement au sein d’un environnement complexe ou d’un milieu à intervenants multiples. Le bilinguisme sera considéré un atout.


Pour en apprendre plus sur ce poste, veuillez communiquer avec Jeff Forbes ou Kristin Hewlett au (902) 424-1103 ou soumettre votre CV en ligne en cliquant sur "Apply Now " sur le bouton ci-dessous


 


Knightsbridge Robertson Surrette is Atlantic Canada’s leading human capital consulting firm with over 40 years experience in recruitment, career transition and human resource consulting.

Apply Now»